E aproape imposibil să nu vă fi întâlnit
,,Săptămâna Altfel” cu cel puțin un grup de copiii/tineri zumzăind
pe trotuar urmăriți cu coada ochiului de unu-doi profesori. A fost săptămâna în
care elevii învață altfel și în care noi ne reamintim cât de energici,
colorați și plini de viață sunt copiii și tinerii !
În Școala Altfel, în limita siguranței elevilor, aproape totul este permis: părinții sau doctorul din localitate ia locul profesorilor la catedră, elevii merg în vizite, in drumeții fac voluntariat și se implică în comunitate; participă la ateliere artistice, de mediu, de creație sau de dezvoltare personală. Un singur lucru nu este permis în Școala Altfel, să uităm de învățare, să vizităm de dragul vizitei, să participăm de dragul participării, să mergem în excursie de dragul excursiei, să confundăm învățarea altfel cu lipsa învățării! Ce înseamnă asta? Înseamnă că indiferent de ceea ce se întâmplă în Școala Altfel, oricât de distractiv sau neobișnuit, e necesar și un moment de REFLECȚIE, când elevii analizează experiența pe care au parcurs-o și extrag morala/informațiile relevante pentru ei.
În Săptămâna Altfel copilul are ocazia să-și descopere pasiunile și să învețe cum să le cultive; să facă legătura între ceea ce învață la ore și viața reală și să-și aleagă astfel conștient direcția în viață.
Împreună, elevi-profesori-părinți-invitați speciali, am încercat să alegem activități practice, interesante și utile din care beneficiarii direcți- copiii, sa aibă cât mai mute de învățat!
În Școala Altfel, în limita siguranței elevilor, aproape totul este permis: părinții sau doctorul din localitate ia locul profesorilor la catedră, elevii merg în vizite, in drumeții fac voluntariat și se implică în comunitate; participă la ateliere artistice, de mediu, de creație sau de dezvoltare personală. Un singur lucru nu este permis în Școala Altfel, să uităm de învățare, să vizităm de dragul vizitei, să participăm de dragul participării, să mergem în excursie de dragul excursiei, să confundăm învățarea altfel cu lipsa învățării! Ce înseamnă asta? Înseamnă că indiferent de ceea ce se întâmplă în Școala Altfel, oricât de distractiv sau neobișnuit, e necesar și un moment de REFLECȚIE, când elevii analizează experiența pe care au parcurs-o și extrag morala/informațiile relevante pentru ei.
În Săptămâna Altfel copilul are ocazia să-și descopere pasiunile și să învețe cum să le cultive; să facă legătura între ceea ce învață la ore și viața reală și să-și aleagă astfel conștient direcția în viață.
Împreună, elevi-profesori-părinți-invitați speciali, am încercat să alegem activități practice, interesante și utile din care beneficiarii direcți- copiii, sa aibă cât mai mute de învățat!
- Săptămâna altfel a început pentru elevii clasei a V-a cu o lecție de viață privitoare la mediu și la felul în care acesta trebuie ocrotit, iubit și prețuit. În acest sens copiii au desfășurat activități teoretice prin dezbateri cu privire la modul în care ei pot proteja mediul înconjurător și la felul în care ei poate fi ,,gardienii mediului”, influențându-i și pe cei din jur la a păstra curățenia, protejând astfel natura. În acest sens am pus teoria în practică: am gravat tricouri cu mesaje motivaționale, am desfășurat o campanie de informare, am distribuit pliante și am făcut pancarte cu sfaturi și mesaje ecologice, pe care le-am amplasat, la vedere, în locurile publice pentru a atenționa astfel oamenii că nouă ne pasă și că vrem să luptăm pentru o viață sănătoasă într-un mediu sănătos.E logic să iubești natura, e logic să fii ecologic !
- În cadrul activității ,,Igiena
personală depinde doar de tine!” am avut parte
de discuții și dezbateri alături de un invitat special din domeniul
medicinei- d-na dr. Hnatiuc Anca, medic epidemiolog al Spitalului
Municipal Oradea, care a discutat cu copiii despre importanța igienei
tutoror părților corpului dar și despre ”igiena” minții și a sufletului,
oferind de asemenea copiilor ocazia de a pune diverse întrebări despre
alimentație, igienă, sănătate și mișcare. Activitatea a decurs pe
intervalul a patru ore, fiind alocată câte o ora fiecărei clase. Elevii au
fost curioși, deschiși și comunicativi, urmărind cu interes sfaturile și
indicațiile d-nei doctor care sperăm să le fi fost de folos.
- Activitatea intitulată ”Respectă ca să fii respectat” s-a desfășurat în parteneriat cu Poliția Locală a comunei Bocsig. Elevii au fost instruiți cu privire la modul în care se desfășoară acțiunile Poliției rutiere, au învățat semnele pe care le face agentul de circulație, modul de adresare și au fost invitați să oprească mașinile din trafic distribuind astfel fluturași despre reguli ce trebuiesc respectate de către conducătorii auto și câteva sfaturi utile pentru aceștia. Mulțumim Poliției locale Bocsig pentru implicare și susținere în acest proiect care i-a entuziasmat pe elevi, unii dintre ei descurcându-se excelent. Felicitări tuturor!
În cadrul activității gastromice, copiii au învățat să facă ușor și repede o gustare
dulce pentru cei dragi: salam de biscuiți, raffaello.
Săptămâna Altfel a început cu o
sumedenie de activități pentru elevii școlii noastre iar una dintre aceste
activități o reprezintă și concursul de biciclete.
Prin organizarea acestui eveniment am dorit să stimulăm elevii în a petrece mai mult timp afară, pe bicicletă, totodată punându-le la încercare şi abilităţile de pedalat. Îndemânarea pe bicicletă, crearea acelor instincte de coordonare dintre biciclist şi bicicletă îl poate feri pe cel dintâi de multe situaţii neplăcute şi neprevăzute întâlnite în timp ce se deplasează pe bicicletă. Mai putem aduce în discuţie faptul că fac mişcare,că-şi pun mintea la contribuţie încercând să parcurgă traseul cât mai bine, că socializează cu alţi copii cu aceleaşi pasiuni, iar îmbinarea dintre distracţie, educaţie şi sport ce se realizează la un astfel de concurs nu poate fi decât benefică eleviilor.
Prin organizarea acestui eveniment am dorit să stimulăm elevii în a petrece mai mult timp afară, pe bicicletă, totodată punându-le la încercare şi abilităţile de pedalat. Îndemânarea pe bicicletă, crearea acelor instincte de coordonare dintre biciclist şi bicicletă îl poate feri pe cel dintâi de multe situaţii neplăcute şi neprevăzute întâlnite în timp ce se deplasează pe bicicletă. Mai putem aduce în discuţie faptul că fac mişcare,că-şi pun mintea la contribuţie încercând să parcurgă traseul cât mai bine, că socializează cu alţi copii cu aceleaşi pasiuni, iar îmbinarea dintre distracţie, educaţie şi sport ce se realizează la un astfel de concurs nu poate fi decât benefică eleviilor.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu