COMPONENȚA COMISIEI PENTRU
EVALUAREA
ȘI ASIGURAREA CALITĂȚII ÎN EDUCAȚIE
Nr. crt.
|
Numele și
prenumele membrului comisiei
|
Funcția (didactică
și gradul didactic)
|
Roluri
specifice
|
1
|
BUN
CLAUDIA – TEODORA
|
Profesor
Religie Ortodoxă – Gradul Definitiv
|
Coordonator
comisie
|
2
|
ARDELELAN
CRISTIANA - CORNELIA
|
Educatoare
– Gradul I
|
Membru
|
3
|
BELEAN
RODICA
|
Învățătoare
– Gradul I
|
Membru
|
4
|
ZORLENȚAN
MIHAI
|
Profesor Ed. Fizică și Sport – Gradul I
|
Membru
|
5
|
TOCUȚ
TEODORA
|
Învățătoare
– Gradul I
|
Reprezentant
al Sindicatului
|
6
|
BĂRBĂLAN
LENUȚA
|
Profesor
– Gradul II
|
Reprezentant
al părinților
|
7
|
ABRUDEAN
TEODORA
|
Reprezentant
al Consiliului Local
|
Comisia de Evaluare și Asigurarea Calității
Coordonator: prof. Bun Claudia - Teodora
Director: prof. Dragoș Teodor
Plan operaţional CEAC
An şcolar 2014 – 2015
Obiectiv general: creşterea calităţii actului educaţional
Obiective
specifice
|
Nr. crt.
|
Activităţi
|
Instrumente/
resurse
|
Responsabil
|
Termen
|
Modalităţi
de evaluare a obiectivelor
|
Indicatori
de realizare
|
O1: Asigurarea cadrului legislativ de funcţionare
CEAC
|
|
Reorganizarea
Comisiei de Evaluarea şi Asigurarea Calităţii
|
Legislaţie
|
Consiliul profesoral, Director
|
Oct. 2014
|
Decizie CEAC
|
100%
|
O2: Asigurarea eficacităţii educaţionale prin
existenţa proiectelor, programelor şi activităţilor realizate în diferite
parteneriate.
O3 : Asigurarea desfăşurării tuturor activităţilor
caracteristice organizaţiei în mod unitar respectând reguli precise şi
identificarea cu uşurinţă a responsabililor activităţilor.
|
|
Elaborarea
planului operaţional
|
Document tip,
Resursă timp
|
Director
Membrii CEAC
|
Oct. 2014
|
Plan operaţional
|
100%
|
|
Elaborarea
RAEI pentru
anul
şcolar 2013 - 2014
|
Document tip,
Resursă timp
|
Director
Membrii CEAC
|
24 oct. 2014
|
RAEI
|
100%
|
|
|
Iniţializarea RAEI pentru
anul
şcolar 2014 – 2015
|
Resursă timp
https://calitate.aracip.eu/
|
Membrii CEAC
|
30 nov. 2014
|
RAEI
Baza de date
|
90%
|
|
|
Completarea
Bazei de date a şcolii
|
Resursă timp
https://calitate.aracip.eu/
|
Director
Membrii CEAC
|
0ct. 2014 – ian. 2015
|
Baza de date
|
90%
|
|
|
Realizarea
activităților planificate și adăugarea de activități noi
|
Document tip,
Resursă timp,
https://calitate.aracip.eu/
|
Membrii CEAC
|
15 oct. 2014 – 31 aug. 2015
|
Platformă https://calitate.aracip.eu
Fișă tip
|
100%
|
|
|
Evaluare.
Realizarea indicatorilor
|
Resursă timp,
https://calitate.aracip.eu/
|
Director
Membrii CEAC
|
15 oct. 2014 – 31 aug. 2015
|
Platformă https://calitate.aracip.eu
Fișă tip
|
100%
|
|
|
Realizarea
activităților de revizuire și planificare
|
Resursă timp,
https://calitate.aracip.eu/
|
Membrii CEAC
|
01 – 30 sept. 2015
|
Platformă https://calitate.aracip.eu
Fișă tip
|
100%
|
|
|
Participarea
la activităţi în cadrul proiectelor
|
Resursă timp
|
Membri CEAC
Cadre didactice
|
An şcolar 2014-2015
|
Participarea la Programe si proiecte europene
|
100%
|
|
|
Diseminarea
informaţiilor
|
Suport informativ,
Resursă timp
|
Director
Membru CA
|
An şcolar 2014-2015
|
|||
|
Realizarea
de proceduri
|
Fişă tip,
Resursă timp
|
Membri CEAC
Cadre didactice şi didactice auxiliare
Serviciul secretariat
Serviciul contabilitate
|
Permanent
|
Proceduri
|
100%
|
|
|
Revizuirea
procedurilor existente
|
Fişă tip,
Resursă timp
|
Membrii CEAC
Cadre didactice şi didactice auxiliare
Serviciul secretariat
|
Permanent
|
Proceduri
|
100%
|
|
O4: Asigurarea calităţii programelor de învăţare şi
promovarea îmbunătăţii continue.
O5:Asigurarea condiţiilor egale de acces la
programele de învăţare şi sprijinirea tuturor elevilor.
O6: Identificarea
nevoilor elevilor, agenţilor economici, părinţilor şi comunităţii
locale
|
13.
|
Realizarea graficului de interasistenţe
|
Grafic
|
Membri CEAC
|
Oct. 2014
|
Grafic
|
90%
|
|
Realizarea
interasistenţelor
|
Fişă observaţie lecţie
|
Director
Membri CEAC
|
01 oct - 19 dec. 2014
05 ian -30 ian 2015
09 feb – 05 iun 2015
|
|||
|
Realizarea
planurilor de îmbunătăţire
|
Fişă tip,
resursă timp
|
Director
Membri CEAC
Comisii metodice
|
An scolar 2014 - 2015
|
|||
|
Alcătuirea
de chestionare
|
Chestionare,
Resursă timp,
Birotică
|
Membri CEAC
Diriginţi
|
feb. - mai 2015
|
Chestionare
|
90%
|
|
|
Aplicarea
şi interpretarea chestionarelor
|
||||||
O7: Asigurarea unui mediu sigur de învăţare, sănătos şi
care răspunde nevoilor elevilor .
O8: Asigurarea organizaţiei că programele sunt
furnizate şi evaluate de personal competent şi calificat.
O8: Asigurarea organizaţiei că oferă condiţii egale
de acces la programele de învăţare şi sprijină toţi elevii.
O9: Asigurarea organizaţiei că utilizează procese
eficace de evaluare şi monitorizare pentru a sprijini progresul elevilor.
|
|
Monitorizarea
completării cataloagelor şcolare
|
Resursă timp
|
Membri comisie
|
01 nov 2014
|
Cataloage şcolare
|
100%
|
|
Monitorizarea
ritmicităţii evaluării
|
Resursă timp
|
Responsabil monitorizare
|
Semestrial
|
Fişă tip
|
80%
|
|
|
Monitorizarea
progresului şcolar
|
Fişă tip,
Resursă timp
|
Cadre didactice
Sefi arii curriculare
|
Semestrial
|
Fişă tip
|
100%
|
|
|
Monitorizarea
frecvenţei la ore
|
Fişă tip,
resursă timp
|
Diriginţi
|
Lunar
|
Fişă tip
|
100%
|
|
|
Monitorizarea
respectării R O I şi a
R O F U I
P
|
Tabel tipizat,
Resursă timp
|
Diriginţi
Comisia de disciplină
|
Permanent
|
Tabel tipizat
|
100%
|
|
|
Monitorizarea
orarului şi a desfăşurării orelor de laborator
|
Orar,
Resursă timp
|
Director
Cadre didactice
|
Permanent
|
Orar laborator
|
90%
|
|
|
Monitorizarea
impactului folosirii echipamentelor performante şi a softuri-lor educaţionale
|
Plan de verificare, Resursă timp
|
Director adj.
Şefi arii curriculare şi compartimente
|
Permanent
|
Procese verbale
|
100%
|
|
|
Verificarea
portofoliilor cadrelor didactice;
|
Plan de verificare, Resursă timp
|
Director
Şefi arii curriculare Membri CEAC
|
Permanent
|
Fişe tip (index xl.)
|
80%
|
|
O10:Realizarea monitorizării organizaţiei şi stabilirea
paşilor în vederea realizării îmbunătăţirii, prin asigurarea calităţii şi
autoevaluare
O11:Realizarea planificării îmbunătăţirii
O12: Realizarea implementării îmbunătăţirilor si
monitorizarea acestora
|
|
Completarea
raportului de autoevaluare final
|
Formular tip,
Resursă timp
|
Membri CEAC
|
August 2015
|
Raport de autoevaluare
|
100%
|
|
Elaborarea
planului de îmbunătăţire pe baza raportului de autoevaluare
|
Formular tip,
Resursă timp
|
Director
|
Sept. 2015
|
Plan de îmbunătăţire
|
100%
|
|
|
Actualizarea
planului de îmbunătăţire
|
Formular tip,
Resursă timp
|
Director
Membri CEAC
|
Conform grafic
|
Plan de îmbunătăţire
|
100%
|
Coordonator: prof. Bun Claudia - Teodora
Diagramă GANTT a
activităților planificate în cadul C.E.A.C.
Activitate
|
Sept.
2014
|
Oct.
|
Nov.
|
Dec.
|
Ian.
|
Feb.
|
Mar.
|
Apr.
|
Mai
|
Iun.
|
Iul.
|
Aug.
|
Sept.
2015
|
1.
|
|||||||||||||
2.
|
|||||||||||||
3.
|
|||||||||||||
4.
|
|||||||||||||
5.
|
|||||||||||||
6.
|
|||||||||||||
7.
|
|||||||||||||
8.
|
|||||||||||||
9.
|
|||||||||||||
10.
|
|||||||||||||
11.
|
|||||||||||||
12.
|
|||||||||||||
13.
|
|||||||||||||
14.
|
|||||||||||||
15.
|
|||||||||||||
16.
|
|||||||||||||
17.
|
|||||||||||||
18.
|
|||||||||||||
19.
|
|||||||||||||
20.
|
|||||||||||||
21.
|
|||||||||||||
22.
|
|||||||||||||
23.
|
|||||||||||||
24.
|
|||||||||||||
25.
|
|||||||||||||
26.
|
|||||||||||||
27.
|
|||||||||||||
28.
|
REGULAMENT DE ORGANIZARE ŞI
FUNCŢIONARE A COMISIEI
DE
EVALUARE ŞI ASIGURARE
A CALITĂŢII EDUCAŢIEI
CAPITOLUL
I DISPOZIŢII GENERALE
Art. 1. Comisia pentru Evaluarea şi
Asigurarea Calităţii Educaţiei (C.E.A.C.) este un organism de asigurare internă
a calităţii educaţiei furnizate de Școala Gimnazială ”Vasile Pop” Bocsig,
înfiinţată în baza următorului cadru legal:
*
Legea Nr. 87/2006 pentru aprobarea OUG Nr. 75/2005, privind asigurarea calităţii,
Art.(11) şi Art. (12);
* Art. 44
(1-2) din Regulamentul de Organizare şi Funcţionare a Unităţilor de Învăţământ
Preuniversitar privind constituirea şi componenţa Comisiei de Evaluare şi
Asigurare a Calităţii, aprobat prin OMEdC Nr. 4925/2005;
* H.G. nr.
22/2007 privind aprobarea Metodologiei de evaluare instituţională în vederea
autorizării, acreditării şi evaluării periodice a organizaţiilor furnizoare de
educaţie;
Art.2. Scopul prezentului Regulament este de
a descrie metodologia de organizare şi desfăşurare a activităţii de asigurare
şi evaluare a calităţii educaţiei şi de a reglementa funcţionarea C.E.A.C. din Școala
Gimnazială ”Vasile Pop” Bocsig
Art. 3. Activităţii specifice C.E.A.C. se va
aloca un spaţiu destinat.
Art.4.
Misiunea C.E.A.C.
este de a efectua evaluarea internă a calităţii serviciilor educaţionale
oferite de Școala Gimnazială ”Vasile Pop” Bocsig, cu scopul de:
* a atesta capacitatea fiecărei structuri
furnizoare de educaţie, de a satisface aşteptările beneficiarilor şi standardele de calitate, prin activităţi de
evaluare;
* a asigura protecţia educabililor şi a
părinţilor acestora, prin selectarea programelor menite să asigure informaţii
sistematice, curente şi credibile din domeniul ştiinţelor educaţiei;
* a contribui la dezvoltarea unei culturi
instituţionale a calităţii în învăţământul preuniversitar;
* a îmbunătăţi calitatea întregii activităţi
din şcoală;
* a asigura informarea şi evaluarea gradului
de satisfacţie a tuturor actorilor educaţionali (elevi, părinţi, cadre didactice,
corp profesoral, personal didactic şi auxiliar, comunitatea locală etc.);
* a revizui şi optimiza politicile şi
strategiile educaţionale la nivelul instituţiei de învăţământ.
Art.5 . Rolul Comisiei pentru Evaluarea şi Asigurarea Calităţii
Educaţiei:
* Realizează evaluarea
internă, multicriterială, a instituţiei de învăţământ, a măsurii în care
aceasta şi programul său îndeplinesc standardele de calitate;
* Coordonează aplicarea
procedurilor şi activităţilor de evaluare şi de asigurare a calităţii;
* Implementează
sistemul de management al calităţii;
* Elaborează Rapoarte
de evaluare internă privind calitatea educaţiei furnizate de Școala Gimnazială ”Vasile Pop” Bocsig pe baza
standardelor;
* Evaluează, analizează
şi propune conducerii şcolii acţiuni corective continue, bazate pe selectarea
şi adoptarea celor mai potrivite proceduri, precum şi pe selectarea şi
aplicarea standardelor de referinţă .
Art.6. Responsabilitatea
principală a Comisiei este
îmbunătăţirea calităţii educaţiei prin stabilirea unor acţiuni şi mecanisme
instituţionale şi procedurale în direcţia dezvoltării capacităţii de elaborare,
planificare şi implementare a programelor de studiu menite să satisfacă
aşteptările beneficiarilor.
CAPITOLUL
II STRUCTURĂ ORGANIZATORICĂ ŞI
FUNCŢIONARE
Art.7. 1). Conducerea operativă a Comisiei este asigurată de către directorul
unităţii.
2). Comisia pentru Evaluarea şi
Asigurarea Calităţii Educaţiei din Școala Gimnazială
”Vasile Pop” Bocsig este alcătuită din 7 membri:
* un responsabil,
desemnat prin vot în şedinţa de constituire a comisiei;
*3 reprezentanţi ai
corpului profesoral, aleşi prin vot secret de Consiliul profesoral;
* un reprezentant al
părinţilor;
* un reprezentant al
sindicatului reprezentativ;
* un reprezentant al Consiliului
Local.
(3). C.E.A.C. se întruneşte lunar şi
ori de câte ori este necesar; data întrunirii este stabilită anticipat, în
şedinţa precedentă; solicitarea unei întruniri neprogramate poate fi realizată
de conducătorul instituţiei sau de responsabilul C.E.A.C.
Art.8. Selecţia reprezentanţilor corpului profesoral va respecta următoarea procedură:
* Apelul către cadrele
didactice din şcoală şi comunicarea condiţiilor pe care trebuie să le
îndeplinească - se afişează la loc vizibil.
* Candidaţii se
prezintă în Consiliul profesoral.
* Consiliul profesoral
alege, prin vot secret, reprezentanţii în Comisie.
* Se comunică rezultatele.
Membrul CEAC, reprezentant al
corpului profesoral trebuie să fie:
* bine
pregătit profesional,
* cu
bună reputaţie în şcoală şi comunitate;
* deschis
schimbărilor, flexibil, receptiv la nou;
* adeptul
principiilor calităţii şi a muncii de
calitate;
* preocupat de asigurarea unor noi resurse educaţionale;
* bun
organizator;
* fire
neconflictuală;
* cu o ţinută
morală impecabilă;
Art. 9.
(1). Durata mandatului Comisiei este de 1 an (01.10.2014 -30.09.2015), dar componenţa poate fi
modificată, dacă este necesar.
(2).
Încetarea calităţii de membru în C.E.A.C. se poate realiza în următoarele condiţii:
* la
cerere;
* în urma
retragerii votului de încredere acordat de către Consiliul profesoral;
* în cazul
neîndeplinirii sarcinilor asumate;
* prin
absenţa nejustificată de la două şedinţe consecutiv sau de la trei şedinţe
într-un an calendaristic;
* dacă se
află în imposibilitatea de a-şi îndeplini atribuţiile, din diverse motive, pe o
perioadă mai mare de 90 de zile;
* la
săvârşirea oricăror fapte de natură să atragă răspunderea disciplinară sau
penală, cu repercursiuni asupra prestigiului unităţii de învăţământ, IŞJ , MECT
şi/sau ARACIP, după caz.
Art. 10. În îndeplinirea atribuţiilor sale,
C.E.A.C. adoptă hotărâri prin votul a cel puţin două treimi din numărul
membrilor prezenţi. Hotărârile se fac publice.
CAPITOLUL III ATRIBUŢII
Art. 11.
Comisia pentru
Evaluarea şi Asigurarea Calităţii Educaţiei are următoarele atribuţii
generale:
a.
Realizează propriul program de activitate, care va sta la baza îndeplinirii rolului,
misiunii şi atribuţiilor care le revin, în baza legii şi a prevederilor prezentului
Regulament.
b.
Întocmeşte semestrial şi anual propriul Raport de activitate, pe care îl va prezenta
în Consiliul profesoral şi Inspectoratului Şcolar Judeţean - Compartimentul
Evaluare instituţională şi asigurarea calităţii , la termenele stabilite.
c. Coordonează, monitorizează şi evaluează
aplicarea procedurilor şi activităţilor de autoevaluare instituţională privind
calitatea serviciilor educaţionale furnizate de instituţia de învăţământ,
aprobate de conducerea acesteia, conform domeniilor şi criteriilor prevăzute de
legislaţia în vigoare
(conform următoarelor domenii şi criterii):
A. Capacitatea
instituţională (rezultată din organizarea internă şi infrastructura
disponibilă, definită prin criteriile: structuri instituţionale, administrative
şi manageriale; baza materială; resurse umane).
B. Eficacitatea
educaţională (rezultată din mobilizarea resurselor disponibile, în
scopul obţinerii rezultatelor aşteptate ale învăţării, definită prin
criteriile: conţinuturile programelor de studiu; rezultatele învăţării;
activitatea metodică; activitatea financiară a unităţii)
C. Managementul
calităţii, concretizat în următoarele criterii:
- strategii şi
proceduri pentru asigurarea calităţii;
- proceduri obiective şi transparente de
evaluare a rezultatelor învăţării; baza de date,
actualizată sistematic,
referitoare la asigurarea internă a calităţii;
- transparenţa
informaţiilor de interes public cu privire la programele de studii şi, după
caz, certificate, diplome şi calificări oferite;
- funcţionalitatea
structurilor de asigurare a calităţii, conform legii.
e. Elaborează anual un
Raport de evaluare internă privind calitatea serviciilor educaţionale furnizate
de unitatea de învăţământ. Raportul este adus la cunoştinţa beneficiarilor prin
afişare/publicare şi este pus la dispoziţia evaluatorului extern.
f. Formulează propuneri
de îmbunătăţire a calităţii educaţiei, pe care le prezintă conducerii
instituţiei.
g. Aduce la îndeplinire
propunerile venite din partea IŞJ, MECT şi/sau ARACIP, privind măsurile de
îmbunătăţire şi asigurare a calităţii în învăţămîntul preuniversitar.
h. Cooperează cu: Inspectoratul Şcolar
Judeţean cu Agenţia Română pentru Asigurarea Calităţii în Învăţământul
Preuniversitar (ARACIP), cu alte agenţii şi organisme abilitate sau instituţii
similare din ţară ori din străinătate, potrivit legii.
i. În funcţie de
activităţile derulate, în cadrul C.E.A.C.E. se pot constitui şi alte echipe de
lucru speciale.
Art. 12. Comisia pentru Evaluarea şi Asigurarea Calităţii Educaţiei are următoarele
atribuţii specifice:
e. Defineşte, în mod
explicit, valorile, principiile şi indicatorii calităţii.
f. Construieşte, prin
participare şi dezbatere, consensul tuturor purtătorilor de interese (elevi,
părinţi, cadre didactice, angajatori, administraţie locală, alţi reprezentanţi
ai comunităţii) în privinţa valorilor, principiilor şi indicatorilor de
calitate.
g. Asigură respectarea,
în toate procedurile curente de funcţionare şi dezvoltare, a valorilor,
principiilor şi indicatorilor conveniţi.
h. Evaluează impactul
tuturor proceselor (inclusiv şi mai ales al procesului de învăţământ) şi al
activităţilor desfăşurate în şcoală asupra calităţii oferite şi raportează în
faţa autorităţilor şi a comunităţii asupra modului în care a fost asigurată
calitatea.
i. Propune măsuri de
optimizare/creştere/dezvoltare a calităţii educaţiei oferite de instituţia de
învăţământ – la nivel conceptual, al principiilor, indicatorilor, standardelor
privind calitatea, dar şi a procedurilor curente care privesc funcţionarea şi
dezvoltarea şcolii.
j. Deţine toate
materialele informative despre sistemul de management al calităţii transmise în
sistem şi are obligaţia de a prelucra informaţia primită şi de a o disemina
tuturor beneficiarilor.
Art. 13. Responsabilul comisiei are următoarele atribuţii:
a. Reprezintă C.E.A.C.
în raporturile cu conducerea instituţiei, Inspectoratul Şcolar Judeţean,
Ministerul de resort, ARACIP, cu celelalte autorităţi publice, cu persoanele
fizice sau juridice din ţară şi din străinătate, cu orice instituţie, organism etc. interesat de
domeniul de activitate al comisiei, cu respectarea prevederilor legale în acest
sens;
b. Realizează informări
către conducerea unităţii şcolare, IŞJ, MECT, ARACIP, privind monitorizarea,
consilierea şi îndrumarea la nivelul şcolii, pe baza standardelor, standardelor
de referinţă, precum şi a standardelor proprii specifice şi propun măsuri
ameliorative;
c. Elaborează sinteze
anuale ale rapoartelor de autoevaluare a unităţii de învăţământ şi ale
activităţii desfăşurate prin inspecţie şcolară şi de evaluare instituţională de
către IŞJ pe care le înaintează conducerii unităţii, Consiliului de
administraţie, Consiliului profesoral, IŞJ, direcţiilor de specialitate din
cadrul MECT, cât şi ARACIP;
d. Numeşte secretarul
comisiei;
e. Stabileşte sarcinile
membrilor comisiei;
f. Elaborează graficul
anual de efectuare a monitorizărilor şi a evaluării;
g.Realizează informări
privind monitorizarea, consilierea şi îndrumarea unităţilor de învăţământ preuniversitar
din reţeaua învăţământului preuniversitar;
h. În urma consultării
membrilor comisiei, va stabili măsurile ce vor fi adoptate în urma constatării
unor abateri sau neîndeplinirii atribuţiilor ce revin fiecăruia;
i. În îndeplinirea
atribuţiilor sale, emite hotărâri, note
de sarcini, semnează documentele, adresele, comunicările care urmăresc îndeplinirea
sarcinilor de asigurare a calităţii. Acestea vor fi semnate/vizate şi de
conducerea operativă a unităţii de învăţământ.
j. Aprobă evaluarea anuală
a performanţelor profesionale ale personalului din cadrul comisiei;
k. Îndeplineşte orice
alte atribuţii stabilite în sarcina sa de către conducerea unităţii, IŞJ MECT,
ARACIP.
Art. 14.Membrii comisiei au următoarele atribuţii:
e. Elaborează politici şi
proceduri pentru fiecare domeniu al activităţii
f. Revizuiesc şi
optimizează politicile şi procedurile elaborate;
g. Elaborează fişe şi
instrumente de autoevaluare;
h. Reactualizează baza
de date referitoare la asigurarea internă a calităţii;
i. Întocmesc Rapoarte
de Neconformitate şi Note de Constatare şi propun măsuri corective şi
preventive;
j. Participă la
întocmirea documentelor de proiectare la nivelul comisiei;
k. Colectează dovezi
pentru întocmirea Raportului anual de autoevaluare;
l. Elaborează Manualul
calităţii, Raportul anual de autoevaluare şi Planul de îmbunătăţire a calităţii
educaţiei oferite.
CAPITOLUL
V METODOLOGIA EVALUĂRII ŞI ASIGURĂRII
CALITĂŢII ÎN ÎNVĂŢĂMÎNT
Art. 15. – (1). Asigurarea calităţii educaţiei este centrată preponderent pe rezultatele
învăţării.
(2). Rezultatele învăţării sunt exprimate în
termeni de cunoştinţe, competenţe,
valori şi atitudini
care se obţin prin finalizarea programelor educaţionale.
(3). Eficacitatea educaţională,
referitoare la capacitatea de a obţine rezultatele
aşteptate ale
proceselor didactice şi de cercetare ştiinţifică, prin utilizarea corespunzătoare
a resurselor, se evaluează pe baza următoarelor elemente: conţinutul
programelor de studii, rezultatele învăţării, activitatea metodică, activitatea financiară şi activitatea tehnico-administrativă.
a. Conţinutul
programelor de studii este stabilit prin Planul de învăţământ elaborat, luând
în considerare exigenţele impuse de standardele europene, cerinţele
beneficiarilor şi ale altor părţi interesate de serviciile educaţionale oferite
b. Evaluarea
cunoştinţelor şi competenţelor dobândite de educabili se realizează conform
procedurilor proprii, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
c. Activităţile
financiare şi tehnico-administrative se desfăşoară potrivit procedurilor
interne specifice elaborate, cu respectarea reglementărilor în vigoare.
CAPITOLUL VI
INSTRUMENTE ELABORATE ŞI UTILIZATE
Art. 16. – Comisia pentru evaluarea şi asigurarea calităţii elaborează, aplică sau
solicită aplicarea următoarelor instrumente:
(1) Manualul calităţii,
care prezintă sistemul de management al calităţii în Școala
Gimnazială ”Vasile Pop” Bocsig, structura organizatorică,
responsabilităţile, procesele sistemului de management al calităţii şi
interacţiunile dintre acestea, precum şi structura documentelor utilizate,
pentru a asigura implementarea politicii şi a obiectivelor în domeniul
calităţii;
(2) Proceduri scrise,
care reprezintă forma documentaţiei de bază utilizată pentru implementarea şi
menţinerea sistemului de management al calităţii;
(3) Raport anual de
evaluare internă a calităţii;
(4) Planuri de
îmbunătăţire a calităţii educaţiei oferite de unitatea de învăţămînt
CAPITOLUL
VII DISPOZIŢII FINALE
Art. 17 Prezentul Regulament de funcţionare al CEAC intră
în vigoare din momentul adoptării acestuia în cadrul Consiliului de
Administraţie, vechiul Regulament CEAC se abrogă, aplicarea prezentului
devenind obligatorie.
Art. 18. Orice control sau evaluare externă a calităţii se va baza pe analiza
raportului de evaluare internă a activităţii din unitatea de învăţământ.
Art. 19. Responsabilul CEAC are obligaţia de a aduce la cunoştinţa tuturor părţilor
interesate prevederile prezentului regulament
precum şi obligativitatea respectării acestuia.
ART.20 (1)
Activitatea membrilor CEAC poate fi evaluată de către Consiliul de
Administraţie al şcolii, reprezentanţii ISJ sau ARACIP, prin analiza planului
operaţional propus, prin analiza documentelor conţinute de dosarul comisiei,
prin analiza raportului de evaluare internă a calităţii, prin discuţii directe
cu membrii comisiei etc.;
(2) În cazul unei slabe
implicări sau în cazul neîndeplinirii obligaţiilor şi responsabilităţilor unui
membru CEAC, Consiliul de Administraţie poate dispune eliminarea acestuia din
CEAC şi derularea procedurii de alegere a unui nou membru, conform
regulamentului de funcţionare al comisiei.