C.E.A.C











COMPONENȚA COMISIEI PENTRU
EVALUAREA ȘI ASIGURAREA CALITĂȚII ÎN EDUCAȚIE

Nr. crt.
Numele și prenumele membrului comisiei
Funcția (didactică și gradul didactic)
Roluri specifice
1
BUN CLAUDIA – TEODORA
Profesor Religie Ortodoxă – Gradul Definitiv
Coordonator comisie
2
ARDELELAN CRISTIANA - CORNELIA
Educatoare – Gradul I
Membru
3
BELEAN RODICA
Învățătoare – Gradul I
Membru
4
ZORLENȚAN MIHAI
Profesor  Ed. Fizică și Sport – Gradul I
Membru
5
TOCUȚ TEODORA
Învățătoare – Gradul I
Reprezentant al Sindicatului
6
BĂRBĂLAN LENUȚA
Profesor – Gradul II
Reprezentant al părinților
7
ABRUDEAN TEODORA
Jurist
Reprezentant al Consiliului Local




Comisia de Evaluare și Asigurarea Calității
Coordonator: prof. Bun Claudia - Teodora

Director: prof. Dragoș Teodor

Plan operaţional CEAC
 An şcolar 2014 – 2015


Obiectiv general: creşterea calităţii actului educaţional
Obiective specifice
Nr. crt.
Activităţi
Instrumente/
resurse
Responsabil
Termen
Modalităţi de evaluare a obiectivelor
Indicatori de realizare
O1: Asigurarea cadrului legislativ de funcţionare CEAC

  1.  
Reorganizarea Comisiei de Evaluarea şi Asigurarea Calităţii
Legislaţie
Consiliul profesoral, Director
Oct. 2014
Decizie CEAC
100%
O2: Asigurarea eficacităţii educaţionale prin existenţa proiectelor, programelor şi activităţilor realizate în diferite parteneriate.




O3 : Asigurarea desfăşurării tuturor activităţilor caracteristice organizaţiei în mod unitar respectând reguli precise şi identificarea cu uşurinţă a responsabililor activităţilor.

  1.  
Elaborarea planului operaţional
Document tip,
Resursă timp
Director
Membrii CEAC
Oct. 2014
Plan operaţional
100%

  1.  
Elaborarea RAEI pentru
anul şcolar 2013 - 2014
Document tip,
Resursă timp
Director
Membrii CEAC
24 oct. 2014
RAEI
100%

  1.  
Iniţializarea  RAEI pentru
anul şcolar 2014 – 2015
Resursă timp
https://calitate.aracip.eu/
Membrii CEAC
30 nov. 2014
RAEI
Baza de date
90%

  1.  
Completarea Bazei de date a şcolii
Resursă timp
https://calitate.aracip.eu/
Director
Membrii CEAC
0ct. 2014 – ian. 2015
Baza de date
90%

  1.  
Realizarea activităților planificate și adăugarea de activități noi
Document tip,
Resursă timp,
https://calitate.aracip.eu/
Membrii CEAC
15 oct. 2014 – 31 aug. 2015
Platformă https://calitate.aracip.eu
Fișă tip
100%

  1.  

Evaluare. Realizarea indicatorilor
Resursă timp,
https://calitate.aracip.eu/
Director
Membrii CEAC
15 oct. 2014 – 31 aug. 2015
Platformă https://calitate.aracip.eu
Fișă tip
100%

  1.  
Realizarea activităților de revizuire și planificare

Resursă timp,
https://calitate.aracip.eu/
Membrii CEAC
01 – 30 sept. 2015
Platformă https://calitate.aracip.eu
Fișă tip
100%

  1.  
Participarea la activităţi în cadrul proiectelor

Resursă timp
Membri CEAC
Cadre didactice
An şcolar 2014-2015
Participarea la Programe si proiecte europene
100%

  1.  
Diseminarea informaţiilor
Suport informativ,
Resursă timp
Director
Membru CA
An şcolar 2014-2015

  1.  
Realizarea de proceduri
Fişă tip,
Resursă timp
Membri CEAC
Cadre didactice şi didactice auxiliare
Serviciul secretariat
Serviciul contabilitate
Permanent
Proceduri
100%

  1.  
Revizuirea procedurilor existente
Fişă tip,
Resursă timp
Membrii CEAC
Cadre didactice şi didactice auxiliare
Serviciul secretariat
Permanent
Proceduri
100%
O4: Asigurarea calităţii programelor de învăţare şi promovarea îmbunătăţii continue.



O5:Asigurarea condiţiilor egale de acces la programele de învăţare şi sprijinirea tuturor elevilor.



O6: Identificarea  nevoilor elevilor, agenţilor economici, părinţilor şi comunităţii locale
13.     
Realizarea graficului de interasistenţe

Grafic

Membri CEAC
Oct. 2014



Grafic







90%






  1.  
Realizarea interasistenţelor
Fişă observaţie lecţie


Director
Membri CEAC

01 oct - 19 dec. 2014
05 ian -30 ian 2015
09 feb – 05 iun 2015

  1.  
Realizarea planurilor de îmbunătăţire
Fişă tip,
resursă timp
Director
Membri CEAC
Comisii metodice
An scolar 2014 - 2015

  1.  
Alcătuirea de chestionare
Chestionare,
Resursă timp,
Birotică
Membri CEAC
Diriginţi
feb. - mai 2015
Chestionare
90%

  1.  
Aplicarea şi interpretarea chestionarelor

O7: Asigurarea  unui mediu sigur de învăţare, sănătos şi care răspunde nevoilor elevilor .






O8: Asigurarea organizaţiei că programele sunt furnizate şi evaluate de personal competent şi calificat.

O8: Asigurarea organizaţiei că oferă condiţii egale de acces la programele de învăţare şi sprijină toţi elevii.
O9: Asigurarea organizaţiei că utilizează procese eficace de evaluare şi monitorizare pentru a sprijini progresul elevilor.

  1.  
Monitorizarea completării cataloagelor şcolare
Resursă timp
Membri comisie
01 nov  2014
Cataloage şcolare
100%

  1.  
Monitorizarea ritmicităţii evaluării
Resursă timp
Responsabil monitorizare
Semestrial
Fişă tip
80%

  1.  
Monitorizarea progresului şcolar
Fişă tip,
Resursă timp
Cadre didactice
Sefi arii curriculare
Semestrial
Fişă tip
100%

  1.  
Monitorizarea frecvenţei la ore
Fişă tip,
resursă timp
Diriginţi
Lunar
Fişă tip
100%

  1.  
Monitorizarea respectării R O I şi a
R O F U I P
Tabel tipizat,
Resursă timp
Diriginţi
Comisia de disciplină
Permanent
Tabel tipizat

100%

  1.  
Monitorizarea orarului şi a desfăşurării orelor de laborator
Orar,
Resursă timp
Director
Cadre didactice
Permanent
Orar laborator
90%

  1.  
Monitorizarea impactului folosirii echipamentelor performante şi a softuri-lor educaţionale
Plan de verificare, Resursă timp
Director adj.
Şefi arii curriculare şi compartimente
Permanent
Procese verbale
100%

  1.  
Verificarea portofoliilor cadrelor didactice;
Plan de verificare, Resursă timp
Director
Şefi arii curriculare Membri CEAC
Permanent
Fişe tip (index xl.)
80%
O10:Realizarea monitorizării organizaţiei şi stabilirea paşilor în vederea realizării îmbunătăţirii, prin asigurarea calităţii şi autoevaluare
O11:Realizarea planificării îmbunătăţirii
O12: Realizarea implementării îmbunătăţirilor si monitorizarea acestora

  1.  
Completarea raportului de autoevaluare final
Formular tip,
Resursă timp
Membri CEAC
August  2015
Raport de autoevaluare
100%

  1.  
Elaborarea planului de îmbunătăţire pe baza raportului de autoevaluare
Formular tip,
Resursă timp
Director
Sept. 2015
Plan de îmbunătăţire
100%

  1.  
Actualizarea planului de îmbunătăţire
Formular tip,
Resursă timp
Director
Membri CEAC
Conform grafic
Plan de îmbunătăţire
100%

Coordonator: prof. Bun Claudia - Teodora

Diagramă GANTT a activităților planificate în cadul C.E.A.C.
Activitate
Sept.
2014
Oct.
Nov.
Dec.
Ian.
Feb.
Mar.
Apr.
Mai
Iun.
Iul.
Aug.
Sept.
2015
1.













2.













3.













4.













5.













6.













7.













8.













9.













10.













11.













12.













13.













14.













15.













16.













17.













18.













19.













20.













21.













22.













23.













24.













25.













26.













27.













28.

















         

             REGULAMENT  DE  ORGANIZARE  ŞI  FUNCŢIONARE  A COMISIEI
                     DE  EVALUARE  ŞI  ASIGURARE  A  CALITĂŢII  EDUCAŢIEI



CAPITOLUL   I    DISPOZIŢII   GENERALE

Art. 1. Comisia pentru Evaluarea şi Asigurarea Calităţii Educaţiei (C.E.A.C.) este un organism de asigurare internă a calităţii educaţiei furnizate de Școala Gimnazială ”Vasile Pop” Bocsig, înfiinţată în baza următorului cadru legal:
* Legea Nr. 87/2006 pentru aprobarea OUG Nr. 75/2005, privind asigurarea calităţii, Art.(11) şi Art. (12);
* Art. 44 (1-2) din Regulamentul de Organizare şi Funcţionare a Unităţilor de Învăţământ Preuniversitar privind constituirea şi componenţa Comisiei de Evaluare şi Asigurare a Calităţii, aprobat prin OMEdC Nr. 4925/2005;
* H.G. nr. 22/2007 privind aprobarea Metodologiei de evaluare instituţională în vederea autorizării, acreditării şi evaluării periodice a organizaţiilor furnizoare de educaţie;

Art.2. Scopul prezentului Regulament este de a descrie metodologia de organizare şi desfăşurare a activităţii de asigurare şi evaluare a calităţii educaţiei şi de a reglementa funcţionarea C.E.A.C. din Școala Gimnazială ”Vasile Pop” Bocsig

Art. 3. Activităţii specifice C.E.A.C. se va aloca un spaţiu destinat.

Art.4. Misiunea C.E.A.C. este de a efectua evaluarea internă a calităţii serviciilor educaţionale oferite de Școala Gimnazială ”Vasile Pop” Bocsig, cu scopul de:
 * a atesta capacitatea fiecărei structuri furnizoare de educaţie, de a satisface aşteptările beneficiarilor şi standardele de calitate, prin activităţi de evaluare;
 *   a asigura protecţia educabililor şi a părinţilor acestora, prin selectarea programelor menite să asigure informaţii sistematice, curente şi credibile din domeniul ştiinţelor educaţiei;
 * a contribui la dezvoltarea unei culturi instituţionale a calităţii în învăţământul preuniversitar;
 * a îmbunătăţi calitatea întregii activităţi din şcoală;
 * a asigura informarea şi evaluarea gradului de satisfacţie a tuturor actorilor educaţionali (elevi, părinţi, cadre didactice, corp profesoral, personal didactic şi auxiliar, comunitatea locală etc.);
 * a revizui şi optimiza politicile şi strategiile educaţionale la nivelul instituţiei de învăţământ.



Art.5 . Rolul Comisiei pentru Evaluarea şi Asigurarea Calităţii Educaţiei:
* Realizează evaluarea internă, multicriterială, a instituţiei de învăţământ, a măsurii în care aceasta şi programul său îndeplinesc standardele de calitate;
* Coordonează aplicarea procedurilor şi activităţilor de evaluare şi de asigurare a calităţii;
* Implementează sistemul de management al calităţii;
* Elaborează Rapoarte de evaluare internă privind calitatea educaţiei furnizate de Școala Gimnazială ”Vasile Pop” Bocsig pe baza standardelor;
* Evaluează, analizează şi propune conducerii şcolii acţiuni corective continue, bazate pe selectarea şi adoptarea celor mai potrivite proceduri, precum şi pe selectarea şi aplicarea standardelor de referinţă .

Art.6. Responsabilitatea principală a Comisiei este îmbunătăţirea calităţii educaţiei prin stabilirea unor acţiuni şi mecanisme instituţionale şi procedurale în direcţia dezvoltării capacităţii de elaborare, planificare şi implementare a programelor de studiu menite să satisfacă aşteptările beneficiarilor.   
 

CAPITOLUL  II  STRUCTURĂ  ORGANIZATORICĂ  ŞI  FUNCŢIONARE

Art.7. 1). Conducerea operativă a Comisiei este asigurată de către directorul unităţii.
           2). Comisia pentru Evaluarea şi Asigurarea Calităţii Educaţiei din Școala Gimnazială ”Vasile Pop” Bocsig este alcătuită din 7 membri:
* un responsabil, desemnat prin vot în şedinţa de constituire a comisiei;
*3 reprezentanţi ai corpului profesoral, aleşi prin vot secret de Consiliul profesoral;
* un reprezentant al părinţilor;
* un reprezentant al sindicatului reprezentativ;
* un reprezentant al Consiliului Local.
         (3). C.E.A.C. se întruneşte lunar şi ori de câte ori este necesar; data întrunirii este stabilită anticipat, în şedinţa precedentă; solicitarea unei întruniri neprogramate poate fi realizată de conducătorul instituţiei sau de responsabilul C.E.A.C.
Art.8. Selecţia reprezentanţilor corpului profesoral va respecta următoarea procedură:
* Apelul către cadrele didactice din şcoală şi comunicarea condiţiilor pe care trebuie să le îndeplinească - se afişează la loc vizibil.
* Candidaţii se prezintă în Consiliul profesoral.
* Consiliul profesoral alege, prin vot secret, reprezentanţii în Comisie.
* Se comunică rezultatele.
 Membrul CEAC, reprezentant al corpului profesoral trebuie să fie:
      * bine pregătit profesional,
      * cu bună reputaţie în şcoală şi comunitate;
                        * deschis schimbărilor, flexibil, receptiv la nou;
                        * adeptul principiilor calităţii şi a  muncii de calitate;
                        * preocupat  de asigurarea unor noi resurse educaţionale;
                        * bun organizator;
                        * fire neconflictuală;
                        * cu o ţinută morală impecabilă;

Art. 9. (1). Durata mandatului Comisiei este de 1 an (01.10.2014 -30.09.2015), dar componenţa poate fi modificată, dacă este necesar.
               (2). Încetarea calităţii de membru în C.E.A.C. se poate realiza în următoarele condiţii:
* la cerere;
* în urma retragerii votului de încredere acordat de către Consiliul profesoral;
* în cazul neîndeplinirii sarcinilor asumate;
* prin absenţa nejustificată de la două şedinţe consecutiv sau de la trei şedinţe într-un an calendaristic;
* dacă se află în imposibilitatea de a-şi îndeplini atribuţiile, din diverse motive, pe o perioadă mai mare de 90 de zile;
* la săvârşirea oricăror fapte de natură să atragă răspunderea disciplinară sau penală, cu repercursiuni asupra prestigiului unităţii de învăţământ, IŞJ , MECT şi/sau ARACIP, după caz.

Art. 10. În îndeplinirea atribuţiilor sale, C.E.A.C. adoptă hotărâri prin votul a cel puţin două treimi din numărul membrilor prezenţi. Hotărârile se fac publice.


CAPITOLUL  III    ATRIBUŢII

Art. 11. Comisia pentru Evaluarea şi Asigurarea Calităţii Educaţiei are următoarele atribuţii generale:
a. Realizează propriul program de activitate, care va sta la baza îndeplinirii rolului, misiunii şi atribuţiilor care le revin, în baza legii şi a prevederilor prezentului Regulament.
b. Întocmeşte semestrial şi anual propriul Raport de activitate, pe care îl va prezenta în Consiliul profesoral şi Inspectoratului Şcolar Judeţean - Compartimentul Evaluare instituţională şi asigurarea calităţii , la termenele stabilite.
 c. Coordonează, monitorizează şi evaluează aplicarea procedurilor şi activităţilor de autoevaluare instituţională privind calitatea serviciilor educaţionale furnizate de instituţia de învăţământ, aprobate de conducerea acesteia, conform domeniilor şi criteriilor prevăzute de
legislaţia în vigoare (conform următoarelor domenii şi criterii):
A. Capacitatea instituţională (rezultată din organizarea internă şi infrastructura disponibilă, definită prin criteriile: structuri instituţionale, administrative şi manageriale; baza materială; resurse umane).
B. Eficacitatea educaţională (rezultată din mobilizarea resurselor disponibile, în scopul obţinerii rezultatelor aşteptate ale învăţării, definită prin criteriile: conţinuturile programelor de studiu; rezultatele învăţării; activitatea metodică; activitatea financiară a unităţii)
C. Managementul calităţii, concretizat în următoarele criterii:
- strategii şi proceduri pentru asigurarea calităţii;
 - proceduri obiective şi transparente de evaluare a rezultatelor învăţării; baza de date,
actualizată sistematic, referitoare la asigurarea internă a calităţii;
- transparenţa informaţiilor de interes public cu privire la programele de studii şi, după caz, certificate, diplome şi calificări oferite;
- funcţionalitatea structurilor de asigurare a calităţii, conform legii.
e. Elaborează anual un Raport de evaluare internă privind calitatea serviciilor educaţionale furnizate de unitatea de învăţământ. Raportul este adus la cunoştinţa beneficiarilor prin afişare/publicare şi este pus la dispoziţia evaluatorului extern.
f. Formulează propuneri de îmbunătăţire a calităţii educaţiei, pe care le prezintă conducerii instituţiei.
g. Aduce la îndeplinire propunerile venite din partea IŞJ, MECT şi/sau ARACIP, privind măsurile de îmbunătăţire şi asigurare a calităţii în învăţămîntul preuniversitar.
 h. Cooperează cu: Inspectoratul Şcolar Judeţean cu Agenţia Română pentru Asigurarea Calităţii în Învăţământul Preuniversitar (ARACIP), cu alte agenţii şi organisme abilitate sau instituţii similare din ţară ori din străinătate, potrivit legii.
i. În funcţie de activităţile derulate, în cadrul C.E.A.C.E. se pot constitui şi alte echipe de lucru speciale.

Art. 12. Comisia pentru Evaluarea şi Asigurarea Calităţii Educaţiei are următoarele atribuţii specifice:
e. Defineşte, în mod explicit, valorile, principiile şi indicatorii calităţii.
f. Construieşte, prin participare şi dezbatere, consensul tuturor purtătorilor de interese (elevi, părinţi, cadre didactice, angajatori, administraţie locală, alţi reprezentanţi ai comunităţii) în privinţa valorilor, principiilor şi indicatorilor de calitate.
g. Asigură respectarea, în toate procedurile curente de funcţionare şi dezvoltare, a valorilor, principiilor şi indicatorilor conveniţi.
h. Evaluează impactul tuturor proceselor (inclusiv şi mai ales al procesului de învăţământ) şi al activităţilor desfăşurate în şcoală asupra calităţii oferite şi raportează în faţa autorităţilor şi a comunităţii asupra modului în care a fost asigurată calitatea.
i. Propune măsuri de optimizare/creştere/dezvoltare a calităţii educaţiei oferite de instituţia de învăţământ – la nivel conceptual, al principiilor, indicatorilor, standardelor privind calitatea, dar şi a procedurilor curente care privesc funcţionarea şi dezvoltarea şcolii.
j. Deţine toate materialele informative despre sistemul de management al calităţii transmise în sistem şi are obligaţia de a prelucra informaţia primită şi de a o disemina tuturor beneficiarilor.


Art. 13. Responsabilul comisiei are următoarele atribuţii:
a. Reprezintă C.E.A.C. în raporturile cu conducerea instituţiei, Inspectoratul Şcolar Judeţean, Ministerul de resort, ARACIP, cu celelalte autorităţi publice, cu persoanele fizice sau juridice din ţară şi din străinătate, cu  orice instituţie, organism etc. interesat de domeniul de activitate al comisiei, cu respectarea prevederilor legale în acest sens;
b. Realizează informări către conducerea unităţii şcolare, IŞJ, MECT, ARACIP, privind monitorizarea, consilierea şi îndrumarea la nivelul şcolii, pe baza standardelor, standardelor de referinţă, precum şi a standardelor proprii specifice şi propun măsuri ameliorative;
c. Elaborează sinteze anuale ale rapoartelor de autoevaluare a unităţii de învăţământ şi ale activităţii desfăşurate prin inspecţie şcolară şi de evaluare instituţională de către IŞJ pe care le înaintează conducerii unităţii, Consiliului de administraţie, Consiliului profesoral, IŞJ, direcţiilor de specialitate din cadrul MECT, cât şi ARACIP;
d. Numeşte secretarul comisiei;
e. Stabileşte sarcinile membrilor comisiei;
f. Elaborează graficul anual de efectuare a monitorizărilor şi a evaluării;
g.Realizează informări privind monitorizarea, consilierea şi îndrumarea unităţilor de învăţământ preuniversitar din reţeaua învăţământului preuniversitar;
h. În urma consultării membrilor comisiei, va stabili măsurile ce vor fi adoptate în urma constatării unor abateri sau neîndeplinirii atribuţiilor ce revin fiecăruia;
i. În îndeplinirea atribuţiilor sale,  emite hotărâri, note de sarcini, semnează documentele, adresele, comunicările care urmăresc îndeplinirea sarcinilor de asigurare a calităţii. Acestea vor fi semnate/vizate şi de conducerea operativă a unităţii de învăţământ.
j. Aprobă evaluarea anuală a performanţelor profesionale ale personalului din cadrul comisiei;
k. Îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite în sarcina sa de către conducerea unităţii, IŞJ MECT, ARACIP.

Art. 14.Membrii comisiei au următoarele atribuţii:
e. Elaborează politici şi proceduri pentru fiecare domeniu al activităţii  
f. Revizuiesc şi optimizează politicile şi procedurile elaborate;
g. Elaborează fişe şi instrumente de autoevaluare;
h. Reactualizează baza de date referitoare la asigurarea internă a calităţii;
i. Întocmesc Rapoarte de Neconformitate şi Note de Constatare şi propun măsuri corective şi preventive;
j. Participă la întocmirea documentelor de proiectare la nivelul comisiei;
k. Colectează dovezi pentru întocmirea Raportului anual de autoevaluare;
l. Elaborează Manualul calităţii, Raportul anual de autoevaluare şi Planul de îmbunătăţire a calităţii educaţiei oferite.


CAPITOLUL  V  METODOLOGIA EVALUĂRII ŞI  ASIGURĂRII  CALITĂŢII  ÎN  ÎNVĂŢĂMÎNT

Art. 15. – (1). Asigurarea calităţii educaţiei este centrată preponderent pe rezultatele învăţării.
                     (2). Rezultatele învăţării sunt exprimate în termeni de cunoştinţe, competenţe,
valori şi atitudini care se obţin prin finalizarea programelor educaţionale.
                     (3). Eficacitatea educaţională, referitoare la capacitatea de a obţine rezultatele
aşteptate ale proceselor didactice şi de cercetare ştiinţifică, prin utilizarea corespunzătoare a resurselor, se evaluează pe baza următoarelor elemente: conţinutul programelor de studii, rezultatele învăţării,  activitatea metodică,  activitatea financiară şi  activitatea tehnico-administrativă.
a. Conţinutul programelor de studii este stabilit prin Planul de învăţământ elaborat, luând în considerare exigenţele impuse de standardele europene, cerinţele beneficiarilor şi ale altor părţi interesate de serviciile educaţionale oferite
b. Evaluarea cunoştinţelor şi competenţelor dobândite de educabili se realizează conform procedurilor proprii, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
c. Activităţile financiare şi tehnico-administrative se desfăşoară potrivit procedurilor interne specifice elaborate, cu respectarea reglementărilor în vigoare.


CAPITOLUL VI  INSTRUMENTE ELABORATE  ŞI  UTILIZATE

Art. 16. – Comisia pentru evaluarea şi asigurarea calităţii elaborează, aplică sau solicită aplicarea următoarelor instrumente:
(1) Manualul calităţii, care prezintă sistemul de management al calităţii în Școala Gimnazială ”Vasile Pop” Bocsig, structura organizatorică, responsabilităţile, procesele sistemului de management al calităţii şi interacţiunile dintre acestea, precum şi structura documentelor utilizate, pentru a asigura implementarea politicii şi a obiectivelor în domeniul calităţii;
(2) Proceduri scrise, care reprezintă forma documentaţiei de bază utilizată pentru implementarea şi menţinerea sistemului de management al calităţii;
(3) Raport anual de evaluare internă a calităţii;
(4) Planuri de îmbunătăţire a calităţii educaţiei oferite de unitatea de învăţămînt


CAPITOLUL  VII  DISPOZIŢII  FINALE

Art. 17 Prezentul Regulament de funcţionare al CEAC intră în vigoare din momentul adoptării acestuia în cadrul Consiliului de Administraţie, vechiul Regulament CEAC se abrogă, aplicarea prezentului devenind obligatorie.

Art. 18. Orice control sau evaluare externă a calităţii se va baza pe analiza raportului de evaluare internă a activităţii din unitatea de învăţământ.

Art. 19. Responsabilul CEAC are obligaţia de a aduce la cunoştinţa tuturor părţilor interesate prevederile prezentului regulament  precum şi obligativitatea respectării acestuia.

ART.20 (1) Activitatea membrilor CEAC poate fi evaluată de către Consiliul de Administraţie al şcolii, reprezentanţii ISJ sau ARACIP, prin analiza planului operaţional propus, prin analiza documentelor conţinute de dosarul comisiei, prin analiza raportului de evaluare internă a calităţii, prin discuţii directe cu membrii comisiei etc.;
                (2) În cazul unei slabe implicări sau în cazul neîndeplinirii obligaţiilor şi responsabilităţilor unui membru CEAC, Consiliul de Administraţie poate dispune eliminarea acestuia din CEAC şi derularea procedurii de alegere a unui nou membru, conform regulamentului de funcţionare al comisiei.