Proiect de dezvoltare
„Şcoala cu bratele
deschise pentru toţi copiii ”
Viziune:
Școala Gimnazială ”Vasile Pop” Bocsig își propune să
dezvolte o instituție școlară integratoare care sa îi aștepte cu bratele
deschise pe toți copiii asigurându-le cele mai bune condiții și un mediu în
care sa se simtă cu toții egali și speciali. Se dorește să se respecte
următoarele deziderate: dreptul de a fi respectat, respectarea demnității
ființei umane, valorizarea diversității, respectarea nevoilor individuale,
responsabilitatea colectivă, asigurarea șanse egale și a echității în educație.
Misiune:
Școala Gimnazială ”Vasile Pop” Bocsig are în vedere
următoarele:
1. Școala are menirea de
a asigura servicii educative de calitate elevilor şi garantează accesul
continuu la învăţare.
2. Fiecare elev va fi sprijinit
să-şi cunoască şi să-şi dezvolte potenţialul şi aptitudinile în funcţie de
interesul şi motivaţiile personale, să-şi dezvolte astfel personalitatea încât
traiectul lui existenţial, social şi profesional să se poată desfăşura sub
semnul succesului.
3.Şcoala va fi deschisă dialogului cu
comunitatea, va realiza o educaţie multiculturală, asigurând astfel apropierea
dintre elevi, cunoaşterea şi acceptarea reciprocă în vederea unei convieţuiri
armonioase.
4. Deoarece domeniul
profesional este accesibil copiilor cu deficiențe, prin incluziune școlară se
va realiza și integarea și reintegrarea educativă preprofesională a unor copii
care au sau au avut dificultăți de integrare.
5. Pentru a elimina pe cât posibil
apariția unor cazuri de inadaptare sau abandon se va realiza sprijinul
calificat de specialitate.
Ținte
stategice/ Priorități:
1. Creșterea randamentului școlar prin îmbunătățirea calității demersului
didactic.
2. Dezvolatarea sistemului de
parteneriate existent.
Plan operațional:
- Creșterea
randamentului școlar prin îmbunătățirea calității demersului didactic.
Obiective
SMART
|
Activități
|
Resurse
|
Termen
|
Indicator
de evaluare
|
||
Umane
|
Materiale
|
Timp
|
||||
Formarea
continuă a cadrelor didactice
|
Participarea
cadrelor didactice la cursuri de perfecționare.
|
Cadre
didactice
|
Cabinete,
calculatoare, papetarie, videoproiector, tabla interactiva imprimantă
|
25ore/ profesor
|
Iunie 2015
|
Cel puțin
60% din cadre să participe la cursuri
|
Promovarea
imaginii şcolii în contextul climatului concurenţial actual
|
Publicarea
rezultatelor şcolare şi a activităţilor
desfăşurate
în ziare locale, internet, alte
publicaţii,
radio, TV.
|
Cadrele
didactice
din școală
|
Aparat de
fotografiat cameră video, calculator, imprimantă, internet
|
20 ore
|
Anul
școlar 2014-2015
|
Cel puțin
5 apariții în mass-media
|
Orientarea
managementului la nivelul şcolii urmărind modernizarea şcolii
|
Dezvoltarea
bazei materiale şi modernizarea
cabinetelor
şi laboratoarelor
-
amenajarea claselor pentru copii cu nevoi speciale
-
amenajarea unor grupuri sanitare potrivite elevilor de 6 ani
- construirea
unei rampe la intrarea elevilor
-cabinet
mediacal
|
Director/ consiliu de administație
|
Aparatură
electronică, camere de supraveghere audio-video, lavabil, parchet, ,dotări
specifice laboratoarelor şi claselor pregătitoare( mobilier, tablă, material
didactic)
Cadru
medical si psiholog
|
100 ore
|
Iunie 2015
|
Modernizarea
a cel puțin 70% din sălile de clasă
Construirea
unei rampe
Amenajarea
unei săli de clasă pentru clasa pregătitoare
|
Îmbunătăţirea
calităţii procesului instructiv-educativ
|
Popularizarea
exemplelor de bună practică în
utilizarea
metodelor moderne
-folosirea
mijloacelor de învăţământ moderne
-
organizarea unor activităţi extracurriculare atractive
|
Director
/consilier educativ
Cadre
didactice
|
Calculator,
imprimantă/ videoproiector, cameră video
|
30 ore
10ore
|
Semestrial
Lunar
|
Diseminarea
informaţiilor în
cadrul
şedinţei de catedră /
comisie,
cercuri pedagogice
realizarea
cel puţin a unei activităţi extracurriculare pe lună
|
Îmbunătăţirea
performanţelor şcolare ale elevilor
|
Dezvoltarea
unui învăţământ incluziv, de
asigurare
a egalităţii de şanse în educaţie
Pregătirea
elevilor pentru concursurile şcolare
|
Cadre
didactice
Profesor
de sprijin
|
Culegeri,
fișe, calculator, imprimantă/ videoproiector, cameră video
Culegeri,
fişe, teren special amenajat pt activitati
|
1
ora/săpt
1
oră/săpt.
|
Săptămânal
Săptămânal
|
Desfăşurarea
unor activităţi
comune
specifice elevilor cu
cerinţe
educative speciale
desfăşurarea
orelor de consultaţii
|
2.
Dezvolatarea sistemului de
parteneriate existent
Obiective SMART
|
Activități
|
Resurse
|
Termen
|
Indicator de evaluare
|
||
umane
|
Materiale
|
timp
|
||||
Atragerea
de fonduri extrabugetare
|
Identificarea unor noi surse de atragere de
fonduri extrabugetare
|
Director /director adjunct Consiliu de
administraţie
Comitetul
reprezentativ
al
părinţilor/
învăţători/Diriginţi
|
Mobilier, aparatură electronică,
resurse bănești
|
permanent
|
August
2015
|
Realizarea
de fond extrabugetar
utilizând resurse umane proprii
|
Implicarea
părinţilor în problemele şcolii
|
Consultarea părinţilor în diferite probleme ale
şcolii
Implicarea părinţilor în activităţi comune
Realizarea şedinţelor cu părinţii
|
Consiliu de
administraţie
Comitetul
reprezentativ
al părinţilor
Diriginţi
Învăţători
părinţi
|
Chestionare
|
Periodic
1-2 activităţi/semestru
periodic
|
Iunie
2015
Iunie
2015
Iunie 2015
|
Realizarea unui parteneriat real
şcoală-familie
realizarea unei activităţi /semestru
- cel
puţin 3 şedinţe/ semestru
|
Încheierea
unor parteneriate cu alte instituţii
|
Organizarea de parteneriate
|
Director
Cadre
didactice
Elevi
Diverse instituții(Poliție, Jandarmerie,alte
școli, grădiniţe,biserică,ONG-uri)
|
Parteneriate
|
semestrial
|
Iunie 2015
|
Organizarea
de activități comune cu diverse organizaţii
comunitare
|
Realizarea
şi implicarea în proiecte şi programe interne şi
internaţionale.
|
Implicarea unităţii şcolare în proiecte şi
programe interne şi internaţionale
|
Director
Cadre
didactice
Elevi, părinţi
|
Programe și proiecte
|
semestrial
|
August
2015
|
Derularea de minim 5 proiecte prin parteneriatele
realizate
|
Dezvoltarea
parteneriatelor
|
Actualizarea parteneriatelor deja existente
|
Consiliu de
administraţie
Comitetul
reprezentativ
al părinţilorDiriginţi
Învăţători
|
Parteneriate
|
periodic
|
Iunie
2015
|
Derularea de minim 5 proiecte prin parteneriatele
realizate
|